úterý 22. dubna 2014

Lisa Jackson - Hrobař (The Morning After)

„...ach, prosím, ať je to jen příšerná, děsivá noční můra. Prosím, ať se vzbudím.”

Bobbi se ocitne ve stísněném prostoru, kde je velice málo vzduchu. Ze začátku nechápe, kde přesně je. Po chvíli si uvědomí strašnou skutečnost a málem zešílí hrůzou. Kdo ji tak nenáviděl, že ji dokázal pohřbít zaživa ? A ještě k tomu, proč ji dal do rakve spolu s mrtvolou?


„Myslel na to, jak se jí asi bude líbit, až se probudí v rakvi. Představoval si její děs, jak se jí  božské rysy zkřiví strachy, jak bude žadonit a škemrat o život, ale nic to nebude platné. Panika jí skoro zastaví srdce. Vzduchu v rakvi bude ubývat..., její plíce budou v jednom ohni...,ach ano....
Cítil se mocný.
Silný.
Lstivý.
Žilami mu proudilo očekávání.
Už se nemohl dočkat.”

Vyvolený, šílený vrah v novinách označovaný jako HROBAŘ - posílá krátké vzkazy s hádankami nejen detektivovi Pierce Reedovi, ale i novinářce Nikki Gilletové. Novinářku žene touha získat co nejvíce informací, cítí příležitost pro dobrý článek. Neuvědomuje si, jaké nebezpečí jí hrozí a že by se mohla dostat na druhou stranu - k obětím zločinu. Pierce se bojí, že Nikki otiskne důležité informace o případu, které by mohly vést k zmaření vyšetřování. Nakonec se musí naučit spolu spolupracovat, ale není to lehké. Proč Hrobař kontaktoval zrovna je? Snaží se získat jen pozornost, nebo je v tom něco osobního?

Bobbi, jeho první oběť byla totiž detektivova milenka, s kterou se už nějaký čas nevídal. Jako další zabil Hrobař starou paní, která s Piercem ani s Bobbi neměla nic společného - neznali se. Kdo bude jeho příští oběť? Proč to všechno dělá?



Během čtení prologu jsem si říkala, neboj, je to jen v knize. Není to skutečnost. Ale je to napsáno tak věrohodně, že moje představivost začala pracovat na plné obrátky. Být pohřbena zaživa v rakvi? No, jen na to pomyslím a mám husí kůži. Protože jsem četla pár knih od Lisy Jackson, myslela jsem, že už v půlce knihy vraha odhalím. Bohužel (nebo spíš bohu dík), jsem až do poslední stránky netušila kdo je HROBAŘ.

Obdivuji autory, kteří dokáží udržet napětí až do konce a mezitím si s námi hrají. Naznačí nám, jak to asi bude dál a vzápětí přijdete na to, že tomu tak není.. Pro mě je to zatím nejlepší kniha od Lisy Jackson. Nechybí zde ani trocha romantiky, která trošku odlehčila tu hrůzu a byl to příjemný balzám na moje nervy. 

„Vždy, když se stane něco strašného, naše mysl to odmítá přijmout.”

Noc předtím je první díl ze série.

Děkuji nakladatelství Domino za recenzní výtisk:)


1 komentář:

  1. Hrobaře doma máme, ještě to první vydání :) ještě jsem nečetla, ale Lisu Jackson mám moc ráda :) Mamka Hrobaře četla a moc se jí líbila :)

    OdpovědětVymazat