pondělí 27. ledna 2014

Leila Meachamová - Dlouhé stíny

Poselství růží mě nadchlo a protože mám ráda rodinné ságy, netrpělivě jsem očekávala novou knihu od Leily Meachamové Dlouhé stíny. Zde můžeme sledovat příběh tří přátel, který začíná v mládí a pokračuje i v jejich dospělosti. Co se mezi nimi stalo, že se dřív nerozlučná trojice rozešla a neviděli se více jak dvacet let?

Vraťme se ale na začátek. Cathy ztratila své rodiče při dopravní nehodě v 11 letech a musela se přestěhovat k babičce, kterou od svých 4 let neviděla. V novém městě se seznámila s Johnem a Treyem. S nimi se svět nezdál až tak černý a od začátku bylo mezi nimi pevné pouto. Mimo jiné je spojovala podobná minulost a navzájem se podporovali. Treye vychovávala teta Mabel a John sice otce měl, ale ten se svému synovi nevěnoval jak by měl. Pil a měl starost sám se sebou.

„Dva kluci a jedna holka, z takový rovnice ještě nikdy nic dobrýho nevzešlo.”

Jak začali dospívat, stalo se nevyhnutelné. Oba chlapci usilovali o Cathy, ale pro ni byla volba jasná. Trey ji přitahoval nejvíc a John to naštěstí pochopil. Dokonce si spolu naplánují studium až ve vzdáleném Miami, kde Trey a John chtějí jít za svým snem -fotbalem. Cathy se chce stát lékařkou a v Miami je výborná škola. Jejich přátelství by mělo pokračovat dál, ale bohužel kvůli velké dávce hrdosti, nedorozumění a nedostatku komunikace se jejich cesty rozcházejí a Trey odjíždí na školu z nepochopitelných důvodů sám.

Když na identifikačním displeji spatřil jméno volajícího, rozbušilo se mu srdce. Popadl sluchátko, dřív než druhé zazvonění mohlo vyrušit domácnost. „Haló?”
„John Caldwell?”
„Trey?”
Uchechnutí, suché a výsměšné. „Přesně ten. Nespíš?”
„Teď už určitě ne. Odkud voláš?”
„Hned se k tomu dostanu. Jak se máš Tygře?”
„Překvapils mě. Už je to dost dlouho.”
„Ne tak dlouho, abys nepoznal můj hlas. To mě docela těší. Vracím se domů, Johne.”

Setkání po více jak 20 letech bude velice překvapivé. Co má Trey za lubem, proč se chce vrátit po tak dlouhé době?

Dlouhé stíny nejsou jen o romantice, ale naleznete zde tajemství, napětí a dokonce i prvky detektivky. Tím bych ale raději skončila, ať neprozradím moc děje. Nejvíc se mi zde líbí psychologie postav a je neskutečně přitažlivé, že můžeme sledovat vývoj děje a postav po dobu několika let. Napřed jsem váhala, komu vlastně fandím, jestli Treyovi, nebo Johnovi. Zvítězil John. Rozhodně. Udělal by pro Cathy vše, co by jí na očích viděl, zatím co Trey dělá jednu chybu za druhou a vlastně mi byl nesympatický. Kdyby neměl Johna, byl by ztracený.

Dokázala jsem se vcítit do Cathy a nevím, jestli bych chtěla Treye vidět po tolika letech. Kdyby si vše vysvětlili na začátku, odložili hrdost a více spolu komunikovali, nemuseli by se trápit dvacet let! Měla jsem pocit, že promarnili spoustu let a kvůli jednomu rozhodnutí si zničili celý život. Poselství růží, nebo Dlouhé stíny? Musím se přiznat, že ráda srovnávám knihy od stejné autorky. Pozoruji, jak se dokázala spisovatelka zlepšit oproti první knize, nebo naopak, v čem byla předchozí kniha lepší. V tomto případě Poselství růží u mě vítězí, je více reálné, ale jinak jsou si podobné. Rozhodně doporučuji přečíst, nalezla jsem zde víc než jsem čekala.

Děkuji nakladatelství Knižní klub za recenzní výtisk!:)

Autor: Leila Meachamová
Název knihy: Dlouhé stíny