neděle 6. října 2013

Lois Duncan - Temnou chodbou

Oficiální anotace

Šestnáctiletá Kit Gordyová nastupuje se smíšenými pocity do prestižní internátní školy na americkém venkově. Při prvním pohledu na blackwoodské sídlo ji proti její vůli zaplaví pocit úzkosti, nicméně je rozhodnutá se s tajemnou atmosférou budovy smířit, přestože se v nedaleké vesnici šušká, že v sídle straší.

Ke Kitinu úžasu jsou ke studiu přijaty už jen další tři dívky, v nichž se záhy probudí mimořádné umělecké nadání, k jakému předtím neměly sklony, a Kit pronásleduje noc co noc líbezná, ale vtíravá hudba, jíž se nedokáže zbavit ani ve dne. Když se připojí podivné, znepokojující sny, začnou se ztrácet dopisy, které studentky posílají svým blízkým a kamarádkám, a personál sídla podá hromadnou výpověď, dívky si uvědomí, že něco není v pořádku. Poté, co dají hlavy dohromady a poskládají jednotlivé útržky informací, zjistí, že se staly oběťmi nebezpečného experimentu, při němž je v sázce nejen jejich zdravý rozum.

O autorce

LOIS DUNCANOVÁ je americká autorka napínavých příběhů pro mladé čtenáře. Jejím nejznámějším románem je Vím, co jsi udělala loni v létě ( I Know What You Did Last Summer, 1973), zfilmovaný v roce 1997.

Postavu Andi v románě Hotel pro psy vytvořila Duncanová podle sebe. Podobně jako Andi i Lois se v dětství toužila stát spisovatelkou a od desíti let publikovala krátké příběhy v časopisech. Víc informací o autorce naleznete na její stránce www.loisduncan.arquettes.com

Moje hodnocení

V poslední době velice ráda porovnávám české obálky s těmi zahraničními. Přišla jsem na to, že české jsou pro mě lákavější a rozhodně barevně zajímavější.  Jsem ráda, že nakladatelství Baronet vydalo knihu staršího data a díky tomu se kniha dostane zase do podvědomí čtenářů. Autorka popsala děj tak věrohodně, že jsem cítila v některých pasážích úzkost a strach hlavní hrdinky. Hlodala ve mě otázka, proč v rozlehlé škole studují jen čtyři studenky? Co za tím vězí?

I když konec na mě působil uspěchaným dojmem a mohla být delší, hodnotím knihu velice kladně. Doufala jsem, že se budu příjemně bát a to se mi splnilo. Váhám, pro jakou věkovou kategorii je kniha určena, ale myslím, že náctiletí i dospělí tento příběh ocení.

Ukázka z textu

Kit pomalu našlapovala po koberci směrem ke schodišti. V zrcadle nad ním se k ní blížila hubená dívka s bledým obličejem, v silném, ručně pleteném svetru. To že jsem já? podivila se, ohromená svým vzezřením, prázdným pohledem, zplihlými neučesanými vlasy a mechanickou chůzí. Jsem to opravdu já, Kit Gordyová, co ještě před pár měsíci nedočkavě a s rozzářenou tváří běžela vstříc svým spolužačkám?

Vypadám příšerně, zhodnotila se Kit zdrceně. A pak, když naklonila hlavu ke straně, za sebou spatřila kráčející postavu. To není možné. Za mnou nemůže nikdo být. Když jsem vyšla z pokoje, chodba byla prázdná. Ten, kdo tam teď stojí, by z něj musel vyjít taky, a to je nesmysl. Jenže muž stál za ní tak blízko, až se divila, že na šíji necítí jeho dech. Kit se zhluboka nadechla a udělala to jediné, co zbývalo: zavřela oči a rozječela se.

Zajímavost

Filmová práva zakoupila produkční společnost Stephenie Meyerové.

Autor: Lois Duncan