čtvrtek 24. října 2013

Deborah Harknessová - Stín noci

„Jsem vzděláním historička, profesí učitelka, zbožňuji degustaci vín a píšu, protože si nemůžu pomoci,” uvedla o sobě v jednom rozhovoru Debora Harknessová, autorka úspěšné fantasy série s názvem Čas čarodějnic. Co mohou čtenáři očekávat v druhém díle? Stín noci nabízí víc historie, tajemství a další vývoj vztahu Diany a Matthewa, která od „lásky na první pohled” přechází na něco trvalejšího.

Diana strávila celý život studiem historických událostí na Oxfordu a proto ji fascinuje, že si může ověřit své znalosti v praxi. Vrací se s Matthewem do minulosti s cílem najít jinou čarodějnici - Diana stále nezná rozsah svých magických schopností. Jenomže najít ji v roce 1590, kdy jsou čarodějnice upalovány a každý se bojí kongregace, je velice těžké.
Musí do zdejší doby absolutně zapadnout. Bohužel je Diana úplně jiná než zdejší ženy. Je vyšší, hubenější a hlavně mluví legračním dialektem.
Postupem času se Diana dozvídá tajemství kolem Matthewa a není jí to příjemné. Dokáže mu všechno odpustit? Setkávají se s otcem Matthewa, který je velice přísný a neoblomný. Zatímco se Diana snaží získat otcovu úctu, Matthew se zabývá svými emocemi. Ví, co se stane s jeho otcem v budoucnosti. Přijme otec Dianu do rodiny? Má jejich vztah šanci i po všem, co spolu prožijí?
I já na něj vyděšeně zírala. Pomalu mi všechno docházelo. „Řekni mi, že to není pravda," zašeptala jsem. „Řekni, že jsi mi to nezatajil."
„To ti říct nemůžu," prohlásil Matthew nekompromisně. „Slíbil jsem, že ti nebudu lhát, ale nějaká tajemství si ponechám, vzpomínáš si?"
Udělalo se mi nevolno. V roce 1590 byl Matthew členem Kongregace a ta byla naším nepřítelem.
Na Stín noci jsem netrpělivě čekala, byl to dlouhý čas, ale stálo to za to. Protože jsem Čas čarodějnic četla před dvěma lety, nepamatovala jsem si detaily a musela jsem si připomenout alespoň poslední dvě kapitoly. Obálka se na světle neleskne jako u prvního dílu, což mě trochu zamrzelo.
V historických knihách se většinou autoři zaměřují na politiku a intriky té doby. Deborah Harknessová mimo jiné popisuje i drobnosti z každodenního života - jídlo, oblečení, zvyky. Stylem psaní bych spisovatelku přirovnala k Elizabeth Kostové, obě autorky mají velký smysl pro historické detaily a dokáží je popsat zajímavě, ani chvíli jsem se nenudila.
Stín noci je poměrně dlouhý, ale stále je mnohem kratší než původní verze čítající 1100 stran. Nejvíc mě přitahují knihy s větším počtem stran, takže já jsem byla spokojená. Neskutečně mě děj bavil, užila jsem si to a doufám, že na třetí díl nebudeme čekat dlouho. Pokud máte rádi fantasy a milujete historii, Stín noci vás určitě nezklame.
„Každý konec je novým začátkem."

Autor: Deborah Harknessová
Název: Stín noci (2.díl)