sobota 28. září 2013

Karen Marie Moning - Temná horečka 1.

Oficiální anotace:

Mac je obyčejná holka z malého jižanského města, která se stará především o nehty a dokonalé opálení. Její bezstarostný život ale trvá jen do chvíle, kdy najdou tělo její mrtvé sestry, která jí stačila v hlasové schránce zanechat podivný vzkaz...

Ve snaze přijít tajemství na kloub vyráží do Dublinu, kde nachází sestřin rozházený byt a množství stop. Postupně se zaplétá do přediva klamu a lží a zjišťuje, že je stejně jako její mrtvá sestra obdařena zrakem, jímž dokáže nahlédnout do světa, který zůstává ostatním lidem utajen. Zajímá ji jediné: najít knihu, která možná stála její sestru život a může přivodit zkázu celému lidstvu.

O autorovi

Karen Marie Moning je autorkou dvanácti úspěšných románů, z nichž mnohé se dostaly na první místo žebříčku nejprodávanějších knih New York Times, a je držitelkou prestižní ceny RITA, udělované ve třinácti kategoriích romantické literatury. Její knihy byly přeloženy do jednadvaceti jazyků a získaly si srdce fanoušků po celém světě. Do povědomí čtenářů se zapsala příběhy ze skotské vysočiny, ale postupně ji začala stále více zajímat keltská mytologie. Z venkovského prostředí se přesunula do irského Dublinu a do světa tajemných Dananů, dávného národa nesmrtelných bytostí, které žijí tisíce let nepozorovány po boku lidí. Se svým manželem žije střídavě v horách Georgie a na floridských plážích.

Trailer ke knize

Moje hodnocení:

Bude tato kniha právě pro mě? To jsem si říkala, když jsem zde našla Šedivce, Stíny a Danany. Naštěstí mi to ani trochu nevadilo, autorka píše poutavým způsobem a dokázala mě vtáhnout do děje. Mac je zajímavá osoba a pro mě hodně odvážná. Vypravila se do Dublinu, kde to vůbec neznala. Zde jednoho dne potká Barronse, který v jejím životě sehraje nemalou roli. Líbí se mi, jak se nesnáší a přitom se tak moc potřebují. Najde Mac nové důkazy usvědčující vraha, když ani policie na nic nepřišla a případ uzavřela?

Nemám ráda série, kdo má čekat na další díly tak dlouho? To si říkám pokaždé a stejně začnu  číst další. Nepoučitelná. Ale některé série za to stojí, Temná horečka k nim rozhodně patří. Mám ve zvyku brouzdat po internetu a dívat se, co právě vyšlo a co se chystá. Tak jsem našla třetí díl Horečka Dananů a na první pohled mě zaujala obálka. První díl dobře rozehrává příběh, který jistě bude mít i zajímavé pokračování, na které se těším.

Hlavní otázkou pro mě zůstává, kdo ten Barrons vlastně je?

Ukázka z textu:

Od chvíle, kdy mi řekli, že mou sestru zavraždili, jsem čekala, až někdo něco udělá - cokoli, tedy kromě toho, že ji po pohřbu strčí v zavřené rakvi do země a se slzami v očích na ni hodí pár růží.

Bylo jasné, že oplakávání mi ji nevrátí, a rozhodně jsem se nechtěla smířit s představou, že člověk, který ji zabil, ať to byl kdokoli, si klidně chodí po světě a možná si vyhlíží další oběti, zatímco má sestra leží celá bledá v ledovém hrobě pod dvěma metry hlíny.
Ty dva týdny pro mě asi navždy zůstanou skryté v husté mlze.

Autor: Karen Marie Moning
Název: Temná horečka (série Horečka 1)