sobota 10. srpna 2013

Alexandra Potter - S tebou už nikdy

Každý z nás jednoho dne začne hledat někoho, s kým se usadí a založí si rodinu. Doufáme, že nalezneme toho pravého partnera pro celý život. Ale co když toho pravého najdete a nemůžete se ho zbavit?

Lucy se v devatenácti zamiluje a má jasno - je to ten pravý. Jmenuje se Nathaniel a je v Benátkách stejně jako Lucy, jen na studijní prázdniny. Prožijí spolu nejkrásnější týdny svého života ve městě, které je pro zamilované jako stvořené. Lucy i Nat věří v lásku na celý život a proto, když vyslechnou benátskou pověst - neodolají.

Milenci, kteří se na gondole políbí pod Mostem vzdechů při západu slunce a za zaznění zvonů Svatého Marka, podle benátské pověsti čeká věčná láska a nic je nerozdělí. Po celý zbytek života se již neodloučí.

Je po prázdninách a Lucy s Natem se rozjíždějí do svých domovů. Každý je z jiného státu a proto jim nezbývá, než si volat a psát. Vydrželo jim to přesně rok, ale Nat se s ní musí rozejít. Oženil se totiž s jinou. 

Dalších deset let žije docela spokojeným životem, ale má to jeden háček. S kýmkoliv chodí, srovnává ho s Natem a není to ono. Během těchto let si ho idealizuje a doufá, že se jednoho dne ještě uvidí. Lucy pracuje v umělecké galerii a když ji jednoho dne šéfová posílá k zákazníkovi, nikdo netuší, jak velký zlom nastane v jejím životě.

"Lucy?"
Cítím, že se o mě pokoušejí mdloby. Pak se mi myšlenky rozjedou na plný plyn. Namlouvám si, že jsem se spletla. Není to on, jen si se mnou pohrává světlo.
"Jsi to ty! Nejdřív jsem se lekl, že se mi zdáš."



Možná si říkáte, tímto romantickým setkáním po letech kniha končí. Mýlíte se, to je teprve kousek děje. Měla by být šťastná a vlastně i je, ale už během týdne si všimne, jak moc se změnil. Jak nesnesitelný je a když se chtějí rozejít, osud je vždycky svede dohromady. Potkají se v posilovně, restauraci a dokonce i ve stejném letadle. Dokážou se rozejít? Jak, když se proti nim postavil "celý vesmír"? 

Někdy mi vadilo, že je tu mnoho osudových setkání. Kde je jeden z nich, ukáže se ten druhý. Jinak styl autorky se mi líbí, začnete číst a hned vás to vtáhne do děje. 

Nemůžu si pomoct, ale poprvé nemám v knize oblíbenou postavu. Nathaniel i Lucy se mi líbili vlastně jen na začátku v Benátkách. Nata bych jako chlapa doma rozhodně nechtěla, je to puntičkář a velice nepříjemný člověk. Lucy je zas až přehnaně nešikovná a naivní. Pokud hledáte oddechové čtení, které nepostrádá humor a trochu té naivní romantiky - kniha je právě pro Vás.


http://www.youtube.com/watch?v=_71-HvideBk&feature=player_embedded

Žádné komentáře:

Okomentovat